Dodge Durango Forum - Forums and Owners Club! banner

Alpine-systeem

1 reading
111K views 30 replies 14 participants last post by  eloym.psntx  
#1 ·
Het Alpine-systeem op de Durango van mijn vrouw miste bas. Na onderzoek blijkt dat ze 100 watt toewijzen aan elk van een dvc 8 inch sub. Na te hebben beseft dat de papieren conus sub van goede kwaliteit is, heb ik een kanaal verwijderd na de behuizing te hebben gevuld. Voordat ik besloot dat een extra versterker nodig was, besloot ik een 12 inch 2 ohm sub te proberen, de Alpine dvc is 2- 2ohm, met behulp van dit subkanaal, de bas was beter maar niet luid genoeg om de eq op 0 te zetten om modderige bas van de voorste 6x9s te verwijderen, aangezien ik autoradio's installeer, niet veel in mijn laatste jaren had ik 10x3 Sony subs in een q logic box, tot mijn verbazing was de 1,6 ohm belasting merkbaar beter, Alpine rolt de bas naar de fabriekssubwoofer erg laag, 60-80hz, maar 100 watt is beschikbaar, 3 sony subs op 90db x3, is zeer efficiënt, en de zwakke plek is de oem sub, en behuizing, het draagt nog steeds bij maar niets dieps, ik hoop dat deze info anderen helpt mijn eerste post hier, nu best blij de versterker kan worden benaderd via de achterste emmerlade door hem eruit te trekken kun je hem zien en voelen, moet klasse d zijn omdat hij nooit zo warm wordt, de uitgangsniveaus zijn te laag op veel cd's. Ik heb dit kanaal belast op 1 ohm met een 2omx2 10 inch, dit speelde ook goed, maar meerdere drivers, geven betere efficiëntie JMO-Phil
 
#3 ·
Je hebt gelijk, de fabriekssub is erg gebrekkig. Ik heb Kicker CVR 12" subs toegevoegd in een ported Comp box en een 1200W Soundstream versterker, naast de fabrieksalpine-opstelling, en nu heeft het een goed afgerond, hard inslaand, vol geluid zoals het vanaf het begin had moeten hebben. Ik geef de Alpine middentonen en hoge tonen credits, ze houden goed stand, moest gewoon mijn versterker terugdraaien om een mooie balans van gelijkmatig geluid over alle volumeniveaus te vinden. Nu is het super schoon en raakt het je in de rug als je het nodig hebt.
 
#4 ·
Na een roadtrip met een vriend heb ik besloten om mijn sub meer vermogen te geven. Ik zal 2 12" kickers in een afgesloten kist aandrijven met een Sony xm-1s, een geweldige kleine versterker, extreem krachtig en efficiënt, schone stroom zoals hierboven vermeld aan de onderkant zou het moeten doen, middentonen en hoge tonen zijn goed, niet slecht Alpine, maar ze hadden meer vermogen moeten besteden aan grotere subs, ik ben er zeker van dat de huidige stroomopname belangrijk is in een vloot van auto's en vrachtwagens, zoals lichtere olie alles om energie te besparen, verdomme, de stuurbekrachtiging wordt nu op elektrische stroom aangedreven!
 
#5 ·
Als ander advies, terwijl u wacht tot de upgrades zijn voltooid, stel ik voor om de middenfrequentie op de equalizer te verlagen (althans met de 730N). Ik heb dit twee dagen geleden gedaan en het heeft een enorm verschil gemaakt voor zowel de lage frequentierespons (geen modderige 6x9's meer) als voor helderdere vocalen. Probeer het eens, ik weet dat jullie het er allemaal mee eens zullen zijn. Dit doet natuurlijk niets af aan het feit dat dit "premium" geluidssysteem allesbehalve dat is. Bovendien, als iemand bereid is de kosten te absorberen, maakt JL Audio een directe vervanging voor de hele sub-behuizing. Het kost $1000, maar een 13,5" JL Audio met zijn eigen speciale mono-versterker, met vervangingen in alle deuren, zal een enorme verbetering zijn voor alle audiofielen. Ik heb een paar goede deals gevonden op de site van Crutchfield... even ter info!
 
#6 ·
Ik heb het "premium" geluidssysteem al een tijdje opgegeven - ik ben het ermee eens dat het niet zo premium is.

700 ampère JL Audio-versterker geïnstalleerd, de fabriekssubwoofer vervangen door een JBL-unit met een aparte basvolumeknop op de console en een CleanSweep-audiomixer geïnstalleerd. Ook de 4 deurspeakers vervangen door Infinity Reference speakers.

Klinkt nu geweldig.
 
#7 ·
Ik heb het "premium" geluidssysteem al een tijdje opgegeven - ik ben het ermee eens dat het niet zo premium is.

700 ampère JL Audio-versterker geïnstalleerd, de fabriekssubwoofer vervangen door een JBL-unit met een aparte basvolume-knop op de console en een CleanSweep audio mixer geïnstalleerd. Ook de 4 deurspeakers vervangen door Infinity Reference speakers.

Klinkt nu geweldig.

Image


Image
Krijg je last van dimmende koplampen? Mijn 500wrms Sony-versterker trekt genoeg stroom om ze te dimmen.
 
#11 · (Edited)
Hulp

Heeft iemand van jullie instructies over de mods? Ik heb net twee versterkers besteld. Eén voor de sub en de andere een 4-kanaals voor de deurspeakers. Ik ben aan het onderzoeken hoe ik het moet aanpakken en het is erg verwarrend. Ik heb een beetje hulp nodig om dit uit te zoeken. Ik heb ook moeite om het bedradingsschema voor het standaard 9-luidsprekersysteem te vinden. Ik heb een 8" kicker sub besteld. Ik ben alleen op zoek naar wat meer volume en bas. Ik wil nog niet de ramen eruit blazen. Ik ga deze nieuwe 8" proberen voordat ik iets groters haal. Ik wil mijn Hemi D zo dicht mogelijk bij de originele staat houden.

Ik heb dit versterkerschema ook op een ander forum gevonden, maar ik denk dat het voor een Dodge-pickup is, omdat de persoon verklaarde dat de versterker zich onder het dashboard bevond en de Durango (2012) zich aan de achterkant van de bestuurderskant bevindt. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Oorspronkelijke post

http://www.**************/forums/showthread.php?t=353885

Hier is het! Dit is voor de twee stekkers op de versterker onder het dashboard. Ik heb mijn fabrieksversterker volledig omzeild en in de bedrading bij de versterker geknipt en aangesloten. Mijn linker- en rechterdashboardluidsprekers en de achterste hemelluidsprekers worden gevoed door mijn head unit en de deurspeakers worden gevoed door mijn 4-kanaals versterker achter de achterbank. De midden-dashboardluidspreker is losgekoppeld.

22-pins connector
van links naar rechts / van boven naar beneden

pin 1 grote zwarte draad met oranje streep (veronderstelde aarde voor de versterker)
pin 2 wit met grijze streep (bus-ingang)
pin 3 wit met oranje streep (bus-ingang)
pin 4 niet gebruikt
pin 5 niet gebruikt
pin 6 groen met blauwe streep (bus-ingang)
pin 7 groen met oranje streep (bus-ingang)
pin 8 grijs met blauwe streep (bus-ingang)
pin 9 grijs met oranje streep (bus-ingang)
pin 10 niet gebruikt
pin 11 niet gebruikt
pin 12 niet gebruikt
pin 13 niet gebruikt
pin 14 grijs met lichtgroene streep (RH dashboardluidspreker +)
pin 15 grijs met donkergroene streep (RH dashboardluidspreker -)
pin 16 grijs met gele streep (LH dashboardluidspreker +)
pin 17 grijs zonder streep (LH dashboardluidspreker -)
pin 18 groen met bruine streep (LH hemelluidspreker -)
pin 19 groen met blauwe streep (LH hemelluidspreker +)
pin 20 grijs met witte streep (sub -)
pin 21 groen met witte streep (sub +)
pin 22 grote gele draad met rode streep (veronderstelde voeding voor de versterker)


16-pins connector
van links naar rechts / van boven naar beneden

pin 1 grijs met paarse streep (LH voordeur -)
pin 2 grijs met gele streep (LH voordeur +)
pin 3 groen met paarse streep (RH voordeur -)
pin 4 groen met gele streep (RH voordeur +)
pin 5 groen met bruine streep (sub +)
pin 6 grijs met bruine streep (sub -)
pin 7 grijs met donkergroene streep (LH achterdeur +)
pin 8 grijs met lichtgroene streep (LH achterdeur -)
pin 9 groen met gele streep (RH achterdeur -)
pin 10 groen met grijze streep (RH achterdeur +)
pin 11 grijs zonder streep (midden dashboardluidspreker, polariteit niet gecontroleerd... Ik heb hem standaard gelaten)
pin 12 grijs met oranje streep (midden dashboardluidspreker, polariteit niet gecontroleerd... Ik heb hem standaard gelaten)
pin 13 geel met grijze streep (RH hemelbekleding +)
pin 14 groen zonder streep (RH hemelbekleding -)
pin 15 niet gebruikt
pin 16 niet gebruikt
__________________

2012 Durango Alpine-systeem








Het Premium Alpine-luidsprekersysteem bevat luidsprekers op 10 locaties.
  • EĂ©n luidspreker met een diameter van 8,89 centimeter (3,5 inch) is geĂŻnstalleerd in het midden van het instrumentenpaneel onder het ontdooirooster (1).
  • Een zijden dome tweeter van 2,54 centimeter (1 inch) bevindt zich in het spiegelvlaggebied van elke voordeur (2).
  • EĂ©n luidspreker van 15,2 x 22,9 centimeter (6 x 9 inch) bevindt zich in elke voordeur (3).
  • EĂ©n luidspreker met een diameter van 16,5 centimeter (6,5 inch) bevindt zich in elke achterdeur (4).
  • Een 20,3 centimeter (8 inch) subwoofer bevindt zich in het rechter zijpaneel (5)
  • EĂ©n luidspreker met een diameter van 6,35 centimeter (2,5 inch) is geĂŻnstalleerd in elk van de D-stijlen (6).
  • Het Premium Alpine-luidsprekersysteem bevat ook een 506 watt versterker in het linker zijpaneel (7).
 
#12 · (Edited)
Alpine System MOD

Hier is mijn Alpine System MOD. Is geen top-of-the-line systeem, maar het geluid is een stuk beter dan het standaardsysteem. Mijn mod bevat twee extra versterkers, de deurspeakers en een nieuwe 8" subwoofer.

Ik heb besloten om de nieuwe versterkers bovenop de kleine opbergruimte achterin te plaatsen. Ik kan nog steeds bij het kleine compartiment. Ik heb naar andere plaatsen gezocht, maar het lijkt erop dat Dodge elke centimeter van de Durango voor andere dingen heeft gebruikt. Ik dacht er ook over om ze in het kleine achtercompartiment te installeren, maar ik maakte me zorgen over de hitte die ze zouden genereren.


Ik ga niet te veel details geven over de installatie, alleen de basis.

Moderators: Ik weet niet zeker of productlinks zijn toegestaan. Ik plaats ze om het anderen gemakkelijk te maken. Als ze niet zijn toegestaan, kunt u ze gerust verwijderen. Ik heb de meeste van mijn items gekocht bij Crutchfield, maar je kunt vergelijkbare items vinden op plaatsen als Amazon en Newegg.

Gebruikte items:

Alpine MRP-F300 - Deurspeakers
http://www.crutchfield.com/p_500MRPF300/Alpine-MRP-F300.html?tp=115

Alpine MRP-M500 - Subwoofer
http://www.crutchfield.com/p_500MRPM500/Alpine-MRP-M500.html?tp=115

Kicker 40CWRT81 (Subwoofer 8")
http://www.crutchfield.com/p_2064CWRT81/Kicker-40CWRT81.html

Rockford Fosgate Prime R169X3 - Voordeuren
http://www.crutchfield.com/p_575R169X3/Rockford-Fosgate-Prime-R169X3.html?tp=91

Rockford Fosgate Prime R1525X2 - Achterdeuren
http://www.crutchfield.com/p_575R1525X2/Rockford-Fosgate-Prime-R1525X2.html?tp=97

Vergeet niet dat je twee versterkerbedradingskits nodig hebt. De kits worden geleverd met alles wat je nodig hebt en zijn niet zo duur. Ik gebruik een 8 Gauge voor de F300 (Speakers Amp) en een 4 gauge voor de M500 (Subwoofer Amp)


Het goede aan Crutchfield is dat ze twee sets Metra 71-050 Speaker Wiring Adapters (gratis) hebben meegeleverd om het een plug-and-play installatie te maken. Nou, bijna. Een ding dat ik ontdekte en bijna miste, is dat de connectoren van de achterste speaker niet overeenkomen met de kabelboom. Als je ze krijgt, zul je begrijpen wat ik bedoel.

Op de kabelboom is de grotere stekker voor de positieve en de kleinere voor de negatieve, maar op de achterste speakers is het andersom, dus ik moest de connectoren doorknippen en ze aan de speakers solderen.

Ook gratis meegeleverd bij mijn Crutchfield-bestelling, Scosche SAC-656 Speaker Mounting Brackets. De Durango OEM achterspeakers zijn 6,5" en mijn nieuwe achterspeakers zijn 5,25", dus de adapter maakte alles een stuk eenvoudiger. Je moet nog wel een beetje sleutelen om alles goed te laten passen. Ze bevatten ook Scosche SA-69 Speaker Mounting Brackets voor gebruik op een 6- ½ opening, maar mijn voorspeakers pasten perfect, dus ik heb ze niet gebruikt. Ze waren ook gratis, dus ik klaag niet.

Om mijn installatie uit te voeren, heb ik de 4 gauge (Positief) van de accu (onder de passagiersstoel) gehaald. Vergeet niet dat je een inline zekering nodig hebt (ik heb een 60 amp gebruikt) in de buurt van de accu. Mijn inline zekering zit op ongeveer 6" van de accu. Ik splits de stroom van de 4 gauge naar een 4 en 8 gauge met een verdeelblok. Sommige mensen plaatsen het verdeelblok in de buurt van de accu en leggen twee aparte draden naar elke versterker, maar aangezien ik alleen de speakers en een 8" sub aanstuur, is dat meer dan genoeg. Ik vind het niet fijn als mijn ramen rammelen; Ik wilde gewoon een beetje volume en net genoeg bas om het te laten klinken zoals het vanuit de fabriek zou moeten.



Ik heb mods gezien waarbij de standaardversterker volledig werd omzeild, maar aangezien ik het simpel wilde houden, nam ik het signaal van de voor- en achterdeurspeakers van de standaardversterker (versterkte signaaluitgang) naar de Alpine F300 4 kanalen. Om de subwoofer aan te sturen, heb ik een RCA-patchkabel van de F300 Subwoofer Preout naar de M500 aangesloten. Vervolgens heb ik de nieuwe 8" subwoofer met nieuwe luidsprekerkabel op de versterker aangesloten. De standaard subwoofer-kabelboom is niet gebruikt.



De nieuwe Kicker 8" Sub is iets kleiner dan de standaard. De originele gaten op de plastic standaard behuizing werken niet. Ik heb de Sub gecentreerd en nieuwe gaten gemaakt voor de installatie. De standaard Sub-schroeven werken niet met deze sub.


Door de standaardversterker niet te omzeilen, kan ik nog steeds de deurtweeters en de D-Pillar-speakers gebruiken. De 8" Kicker is 1 ohm dual voice. Je moet de dual voice in serie bedraden om 2 ohm te krijgen. Maak je geen zorgen, er zit een handleiding bij en het is super eenvoudig te doen.
Ik had een manier nodig om de versterkers te beschermen wanneer ik mijn laadruimte gebruik, dus dit heb ik gemaakt van Âľ multiplex. Zoals je kunt zien, is de middelste steun korter, waardoor ik toegang heb tot het opbergvak. Ik heb het bedekt met stof om het een schonere uitstraling te geven. De stof was erg goedkoop, ongeveer 6 dollar voor twee yards.











Hieronder staan de 2012 Durango standaard Alpine bedradingsschema's en de radio. Ik heb de 730N RHR. Ik heb het niet in volgorde (1 -16 of 1-22) gemaakt omdat het naar mijn mening verwarrend is als je draden probeert te vinden en door te knippen. Ik heb het gemaakt op basis van de luidsprekerlocatie. Ik hoop dat het eenvoudig genoeg is.







Ik heb ook een diagram gemaakt met MS Paint van de bedrading en de locatie van de speakers. Het is erg gedetailleerd, maar ik weet niet zeker of het duidelijk genoeg is op het forum. Als je een bestand wilt dat je kunt in- en uitzoomen, stuur me dan een privébericht en ik zal het je e-mailen.


Door paneel verwijderingsinstructies....
 

Attachments

#13 ·
Op afstand inschakelen?

Waar heb je je signaal vandaan voor het op afstand inschakelen van je versterkers?
Ik heb het Alpine 506W-systeem in mijn 2014 en wil een EQ installeren tussen de head unit en de versterker, maar weet niet waar ik het remote turn-on signaal vandaan moet halen.

Bedankt voor de geweldige bedradingsschema's, trouwens! Ik hoop dat ze hetzelfde zijn voor mijn 2014.
 
#14 · (Edited)


Ik verliet mijn 14 Citadel-systeemfabriek. IMO, het klinkt 10 keer beter dan mijn oude 2012. Ik ben niet zeker van de radio-pinout, maar het lijkt erop dat Dodge dezelfde setup heeft gebruikt. Ik kan me vergissen, dus zorg ervoor of controleer andere bronnen voordat je mijn installatie volgt. Ze hebben wel een site waar je de pinout kunt krijgen, maar ze rekenen 30 dollar voor 3 dagen toegang. Omdat ik mijn 2014-fabriek verlaat, heb ik me er niet mee beziggehouden.

Met betrekking tot de afstandsbediening.. Ik gebruikte de 12V (sigaret) in de middenconsole. Hier is de link naar mijn oude setup.. Ik hoop dat het helpt..
http://www.durangoforumz.com/showthread.php?t=756
 
#15 ·
Bedankt voor de snelle reactie. Over het algemeen ben ik tevreden met het geluid van de 2014, maar de bas is eigenlijk overweldigend in bepaalde nummers op bepaalde frequenties, en als ik de eq genoeg terugdraai om te compenseren, verlies ik praktisch alle sporen van 'dreun'. Dus ik heb een EQ gekocht die ik onder de achtervloer wil monteren en ben zojuist begonnen met het uit elkaar halen van een paar dingen. Tot mijn verbazing komen de draadkleuren niet overeen. Dus ik heb overal gezocht om daadwerkelijk een bedradingsschema te kopen, maar zelfs Mopar heeft er nog geen voor de 2014. Als je een plek weet die dat wel doet (zelfs als het $30 voor 3 dagen is), laat het me dan weten. Ik overweeg om gewoon de pinnummers te gebruiken, maar een schema zou me dat warme, fuzzy gevoel geven dat ik het goed doe.

Nogmaals bedankt. Ik zou de versterker nooit hebben gevonden of hebben uitgevogeld hoe ik er toegang toe kon krijgen zonder je foto's.
 
#16 ·


Hier is de link..
https://www.techauthority.com/en-US/Pages/Home.aspx

De site is verwarrend om te navigeren, maar je moet een account aanmaken en zoeken naar het 3-daagse abonnement, tenzij je bereid bent om de cd te kopen voor $ 150,00. Ik weet niet zeker of de cd alles bevat op basis van de prijzen voor andere diensten die daar worden vermeld. Je weet waar ik het over heb als je eenmaal begint te navigeren op de site.
CD.... https://www.techauthority.com/en-US/Pages/searchresults.aspx?search=2014+durango
3 dagen... https://www.techauthority.com/en-US/Pages/searchresults.aspx?search=2014+durango

Ik hoop dat je het kunt uitzoeken. Ik kan me niet herinneren hoe ik het voor mijn 2012 heb gedaan. Misschien moet je bellen, om er zeker van te zijn dat je het juiste voertuig krijgt...
Je krijgt de kleurcodes en onderdeelnummers van de bedrading. Voor mijn 2012 heb ik 3 dagen besteed aan het kopiëren van honderden bestanden (één tegelijk). Ze laten je geen specifieke groep downloaden, zoals bedrading of motor, enz. Ik heb het diagram zelf gemaakt. Ik kreeg wat ik kon, maar 3 dagen is niet genoeg als je de hele auto wilt. Ik heb het geprobeerd LOL.. succes..
 
#17 · (Edited)
Hou van de mods!!!

Ik ben dol op wat je met je Ride hebt gedaan! Ik heb de 2011 Durango Citidel en ik ben er dol op! maar het mist vreselijk de basweergave die ik gewend ben. Ik ga drie versterkers en meer subs toevoegen. Heb je de afmetingen van het stuk dat je hebt gemaakt om de versterkers te bedekken? Weet je ook een manier om de radio te MODDEN zonder de MYGIG te kopen? Ik weet zeker dat er een draad is die naar de aarde schakelt wanneer het voertuig in de parkeerstand staat. Ik hoef alleen die draad te vinden. Al het andere op het apparaat is actief tijdens het rijden.

Bedankt
Alex
 
#18 ·
Ik vraag me af hoe goed de standaard versterker een van mijn Kicker COMP VR's zou laten draaien... Ik wil meer bas toevoegen aan de D, en ik heb een Alpine MRD-m-300 en 2 Kicker COMP VR 12's (Dual 2Ohm VC) die ik in mijn vorige 2 voertuigen heb gehad (mijn Tahoe en mijn Avalanche)...

Als de standaard versterker het goed genoeg laat draaien, zou ik gewoon een nieuwe behuizing kunnen bouwen voor een van mijn 12's en de standaard sub/behuizing kunnen verwijderen...
 
#19 ·


Sorry Bigalphaone. Ik heb de afmetingen van de versterkerhoes niet. Kijk gewoon naar mijn installatie en ik weet zeker dat je kunt uitzoeken waar je moet meten. Eén meting die ik me herinner, is dat de steunpoten 3" hoog waren. Om het gebogen gebied te bepalen, gebruik ik een groot stuk karton, leg het neer en volg de voorkant van de kofferbak/compartimenthoes. Wat betreft de bedrading. Daar heb je me. Ik heb de info rechtstreeks van TechAuthority. Ik heb geen idee of het wordt bestuurd door een enkele draad zoals je zei of dat het wordt bestuurd door de radio zelf

911Boulder
Toen ik in 2012 mijn auto deed, wilde ik meer bas. De nieuwe sub was beter, maar hij was niet perfect. Voor mij was het geluid niet zo goed als het had moeten zijn. Ik geloofde dat het kwam door de plastic behuizing. Ik ben geen expert op het gebied van subwoofers, maar op basis van wat ik op internet zag, is daar een exacte wetenschap voor. Ik heb zelfs geprobeerd de behuizing te vullen zoals sommigen suggereerden, maar ik merkte geen verandering in het geluid. Ik zou ook proberen een op maat gemaakte houten kist te maken om op dezelfde plek te plaatsen als de plastic behuizing van de fabriek, maar dat bleek nogal moeilijk te zijn. Mijn andere keuze was de
JL Audio Single Stealth box. http://www.crutchfield.com/S-478LjF6EAsg/p_13694529/JL-Audio-Single-Stealthbox.html


Mooi ontwerp, maar ik was niet van plan daar 1K aan uit te geven. Toen besloot ik mijn 12 te verruilen voor de 14. Eén ding.... Als je de kans krijgt, ga dan gewoon naar een dealer en luister naar het nieuwe 14-systeem. De sub en behuizing zien er identiek uit, maar de bas en het algehele geluid zijn 100% beter. Het is niet nodig om iets te veranderen. Misschien ga ik morgen terug om te zien of de versterker anders is. Misschien was het gewoon een kwestie van het finetunen van de versterkerfirmware van de radio of een combinatie van beide, maar Dodge liet de bal vallen op de 2011/2012-modellen (IMO). Ik weet niet of alle 14 radio's dezelfde opstelling hebben. Ik heb het volledige systeem met de Blu-ray en Dual DVD-display met surround.

 
#20 ·
Interessante opstellingen. Ik ben vooral geĂŻnteresseerd in het gebruik van de JL cleansweep-eenheid om RCA-pre-outs te bereiken met behoud van de premium originele head unit en versterker. Ik bewaar nooit originele HU's, maar deze Rango heeft er een behoorlijk mooie. En ja, ik denk dat het behouden van de originele deck kan helpen om dieven weg te houden.

Wat betreft het dimmen van de koplampen, als je dimt met 500w van een vrachtwagenaccu/dynamo, dan vertelt dat me dat je bedrading niet in orde is om pieken aan te kunnen. Kan verkeerde aansluitingen/aarde zijn of het kan onvoldoende draaddikte zijn (draad te dun.)

Nu, dit is allemaal speculatie gebaseerd op mijn 10+ jaar ervaring met car audio. Het enige dat ik met zekerheid KAN zeggen: de enige manier om echt van dimmen af te komen, is om je grote 3 aardingsdraden onder de motorkap te upgraden, je dynamo te upgraden als deze niet minimaal het 160a-model voor de Rango is, en een tweede accu toe te voegen (meestal bij je versterkers achterin, tenzij je veel ruimte onder de motorkap hebt) op een batterij-isolatorcircuit. Je versterkers worden gevoed door de 2e accu en de rest van de truck wordt gevoed door de oude accu, zoals voorheen. Je dynamo laadt beide accu's op en het isolatorcircuit voorkomt dat de accu's van elkaar stroom trekken.

Je versterkers niet op hetzelfde circuit als de rest van de truck = geen dimmen, NOOIT!
 
#21 ·
Er moet worden vermeld dat condensatoren niet bedoeld zijn om dimmen te voorkomen. Dit is een onjuist gebruik dat zich heeft verspreid in de auto-audiomarkt. Het is alsof je een pleister plakt als je hechtingen nodig hebt. Het is niet correct, zeker, het lijkt in het begin misschien te werken, maar uiteindelijk zou je de zaken erger kunnen maken.

Dimmen = elektrisch systeem kan het niet bijhouden.

Het toevoegen van een dop betekent dat je stroom hebt opgeslagen voor wanneer het systeem het niet kan bijhouden, die vervolgens wordt vrijgegeven om een meer ononderbroken stroomvoorziening te behouden. Nou, wat gebeurt er na een monsterlijke dynamische bas-hit waardoor je dop ontlaadt om het vermogensniveau voor de versterker te behouden? Degenen onder jullie die zeiden 'nou, nu moet de dynamo die moeite had om de stroomopname van de versterker bij te houden, nu de stroomopname van de versterker bijhouden TERWIJL de dop wordt opgeladen!' hebben absoluut gelijk. Grote farad-doppen zijn bijna, zo niet helemaal nutteloos in car audio.

/einde tirade
 
#24 ·
Ik ben benieuwd, knippen jullie allemaal de fabrieksbedrading bij de fabrieksversterker en splitsen jullie daar in? Ik ben op zoek naar een plek om een set stekkers te vinden om een tussenkabelboom te maken die niets hoeft te knippen.
De beste plek om in bestaande bedrading te splitsen, hangt af van wat je uiteindelijk wilt bereiken. Ik kan je vertellen dat je moet kijken naar "T-taps" om in bestaande draden te splitsen zonder te knippen...
 
#25 ·
Ik ben van plan alle bestaande fabrieksuitgangen van de versterker te nemen en deze om te zetten in lijnsignalen en ze te versterken met aftermarket-versterkers. Ik zal de woofers en tweeters van de voordeuren samenvoegen voor een full-range signaal en vervolgens een set componenten met passieve crossovers gebruiken. Ik zal een ondiepe 8" sub in het compartiment onder de bestuurdersstoel plaatsen en een ondiepe 10" in een aangepaste behuizing in plaats van de fabriekskast....alles onder de achterklep.

Ik zal een Audio Control LC8i gebruiken, waarschijnlijk samen met een selectie micro-versterkers om het systeem van stroom te voorzien en niet veel ruimte in te nemen. Ik wil gewoon voorkomen dat ik indien mogelijk in de fabrieksbedrading moet knippen.

Ik kan de sloopbedrijven controleren om te zien of ik een fabrieksversterker kan kopen met een stuk van de fabriekskabelboom, alleen om de stekkers te gebruiken en een tussenkabelboom te maken, zodat ik niets hoef te knippen.
 
#26 ·
Mooi! Ik wilde ofwel diezelfde unit of de JL cleansweep aanbevelen. Eerlijk gezegd zou ik gewoon de fabrieksversterker laten zitten en de uitgangen ervan aftappen. Je zou een bedradingsschema voor de kleurcode van de bedrading moeten kunnen vinden, of gewoon het verwijderen van elk deurpaneel en de luidspreker zal je laten zien welke draad waarvoor is... Ik ga dit in de komende maand ook doen met de fabrieksversterker op mijn '05. Ik vraag me af of de DSP-unit onder het dashboard/in de voetenruimte bij de fabrieksversterker past...
 
#27 · (Edited)
Ja, ik behoud de fabrieksversterker, want daar gebeurt de surround sound-verwerking.

Nader bekeken vond ik een 12-kanaals OEM-integratie line-level converter van Massive Audio, met duale optie kanaalsommatie. De "FLATLINE II"..... Misschien bekijk ik die wel, want dan kunnen alle fabriekskanalen met één unit worden omgezet en toch de voordeurluidsprekers worden opgeteld.

Turborusty
 
#28 ·
Hoi blue659, ik heb problemen met een OEM-integratieproject op mijn 2016 Durango. Ik ben nieuw op het forum en kan nog niemand een privébericht sturen. Ik heb echt je audioschema hierboven nodig. Die op Photobucket is gewoon te klein om de details te lezen. Zou je de volledige versie hier kunnen plaatsen?
 
#29 · (Edited)
Hallo, bedankt voor je reactie. Ik heb maar een paar keer gepost. Het forum laat me niet toe om je terug te pm'en.

Het lijkt erop dat Dodge hun bedrading behoorlijk geheim houdt. Mijn systeem uit 2016 lijkt er identiek uit te zien als jouw tekening. Mijn Durango RT is voor de Canadese markt. Het enige verschil dat ik kan zien, is dat de sub nu in de opbergruimte onder het deksel zit.

Heb je ook de 14 tekeningen? Beide zouden van onschatbare waarde zijn voor mijn installateur.
 
#30 ·
Het Alpine-systeem in de Durango van mijn vrouw miste bas, na onderzoek blijkt dat ze 100 watt toewijzen aan elk van een dvc 8 inch sub. Na te hebben beseft dat de papieren conus sub van goede kwaliteit is, verwijderde ik een kanaal na het vullen van de behuizing, voordat ik besloot dat een extra versterker nodig was, besloot ik een 12 inch 2 ohm sub te proberen, de Alpine dvc is 2-2 ohm, met behulp van deze sub kanaal, de bas was beter maar niet luid genoeg om de eq op 0 te zetten om modderige bas van de voorste 6x9s te verwijderen, aangezien ik auto stereo installeer, niet veel in mijn laatste jaren had ik 10x3 Sony subs in een q logic box, tot mijn verbazing was de 1,6 ohm belasting merkbaar beter, Alpine rolt de bas naar de fabriek sub erg laag, 60-80hz, maar 100 watt is beschikbaar, 3 sony subs op 90db x3, is zeer efficiënt, en de zwakke plek is de oem sub, en behuizing, het draagt nog steeds bij maar niets dieps, ik hoop dat deze info anderen helpt mijn eerste post hier, nu best blij de versterker kan worden benaderd via de achterste emmerlade door hem eruit te trekken kun je hem zien en voelen, moet klasse d zijn omdat hij nooit zo warm wordt, de uitgangsniveaus zijn te laag op veel cd's. Ik heb dit kanaal geladen naar 1 ohm met een 2omx2 10 inch, dit speelde ook goed, maar meerdere drivers, geven betere efficiencyJMO-Phil