Het Alpine-systeem op de Durango van mijn vrouw miste bas. Na onderzoek blijkt dat ze 100 watt toewijzen aan elk van een dvc 8 inch sub. Na te hebben beseft dat de papieren conus sub van goede kwaliteit is, heb ik een kanaal verwijderd na de behuizing te hebben gevuld. Voordat ik besloot dat een extra versterker nodig was, besloot ik een 12 inch 2 ohm sub te proberen, de Alpine dvc is 2- 2ohm, met behulp van dit subkanaal, de bas was beter maar niet luid genoeg om de eq op 0 te zetten om modderige bas van de voorste 6x9s te verwijderen, aangezien ik autoradio's installeer, niet veel in mijn laatste jaren had ik 10x3 Sony subs in een q logic box, tot mijn verbazing was de 1,6 ohm belasting merkbaar beter, Alpine rolt de bas naar de fabriekssubwoofer erg laag, 60-80hz, maar 100 watt is beschikbaar, 3 sony subs op 90db x3, is zeer efficiënt, en de zwakke plek is de oem sub, en behuizing, het draagt nog steeds bij maar niets dieps, ik hoop dat deze info anderen helpt mijn eerste post hier, nu best blij de versterker kan worden benaderd via de achterste emmerlade door hem eruit te trekken kun je hem zien en voelen, moet klasse d zijn omdat hij nooit zo warm wordt, de uitgangsniveaus zijn te laag op veel cd's. Ik heb dit kanaal belast op 1 ohm met een 2omx2 10 inch, dit speelde ook goed, maar meerdere drivers, geven betere efficiëntie JMO-Phil